ČASTO KLADENÉ OTÁZKY
Vy se ptáte, my odpovídáme. A abychom vám to ještě více ulehčili, sepsali jsme vám nejčastější dotazy na jedno místo.
Obecné dotazy k informačnímu softwaru
CHTĚLI BYCHOM SYSTÉM VIDĚT, NEŽ SI JEJ POŘÍDÍME. CO S TÍM?
Chápeme. Rádi se s Vámi setkáme a systém vám představíme. Pro širokou škálu funkcí je důležitý i odborný komentář a vysvětlení, abyste systém pochopili a mohl být nápomocný ve vašem podnikání.
JAK DLOUHO TRVÁ IMPLEMENTACE?
Toto je velmi individuální podle velikosti firmy a zaměření. Můžeme mít za měsíc hotovo, ale u složitějších implementací klidně za pět. Klademe důraz na důkladnou analýzu vašich potřeb, aby výsledné řešení bylo přesně na míru vašemu podnikání.
JAKÉ JSOU HARDWAROVÉ A SOFTWAROVÉ POŽADAVKY?
Doporučené systémové požadavky na klientskou stanice
Procesor: Intel Core i5, 2 a více jader (důležitější je vyšší frekvence než počet jader)
Paměť RAM: 8 GB
Pevný disk: HDD 7200 ot./min. či SSD, 1 GB místa na disku
Rozlišení: minimálně 1280 x 1024
Doporučené systémové požadavky na server
Procesor: CPU XEON s co nejvyšší frekvencí, min 4 jádra (počet jader volit dle počtu uživatelů)
Pevný disk: SSD RAID s rozdělením dle doporučení výrobce DB
Paměť RAM: min. 32 GB (více pro velký počet uživatelů a velkou databázi)
Databáze: MySQL, MSSQL, MariaDB, LocalDB
Pro menší počet uživatelů vystačíte i s neserverovým systémem a HW odpovídajícím klientské stanici.
MÁME DALŠÍ 2 SYSTÉMY, SE KTERÝMI VE FIRMĚ PRACUJEME. BUDETE UMĚT SE S NIMI PROPOJIT?
Na toto neexistuje jednoduchá odpověď. Záleží na míře propojení, co bude hlavním cílem komunikace mezi programy, zda se bude jednat o jednocestné či dvoucestné napojení a další body. Ozvěte se nám a rádi s vámi na toto téma pohovoříme a podíváme se detailně na vaší situaci.
JSOU MÁ DATA V SYSTÉMU OPRAVDU V BEZPEČÍ?
Data chrání jednak zabezpečení na vašem serveru, a dále je databáze zaheslovaná tak, aby se do ní nikdo nepovolaný nedostal. Jako další vrstvu ochrany proti ztrátě dat nabízíme zabezpečené zálohování do Datainfo CLOUD.
KAŽDOU CHVÍLI VYCHÁZÍ NOVÉ ZÁKONY. NESTANE SE MI, ŽE BUDU MÍT INFORMAČNÍ SYSTÉM ZASTARALÝ?
Sledujeme všechny daňové a účetní novinky a implementujeme je do systému tak, abyste měli vše pořádku a v souladu s aktuální legislativou.
KDO MI PORADÍ, KDYŽ SI S NĚČÍM NEBUDU VĚDĚT RADY?
Nejjednodušší je v případě potřeby zavolat na naší placenou horkou linku +420 491 463 012, kde o vás bude odborně postaráno. Složitější dotazy nám napište na datainfo@datainfo.cz
KAŽDÝ V KANCELÁŘI MÁME JINÉ POTŘEBY A LÍBÍ SE NÁM RŮZNÉ VZHLEDY. UMÍTE TO ZOHLEDNIT?
Ano, jistě. Každý uživatel má možnost navolit si vzhled a nastavení v programu, které je pouze pro něj a neovlivňuje ostatní uživatele.
VE FIRMĚ MÁME 50 UŽIVATELŮ. JAK MÁTE OŠETŘENO UŽIVATELSKÁ PRÁVA, ABY KAŽDÝ VIDĚL JEN TO, CO MÁ A POTŘEBUJE?
Chápeme, že pro firmy s vyšším počtem uživatelů je potřeba mít víceúrovňová uživatelská práva, což lze v našem systému snadno nastavit. Každý tak může vidět jen to, co potřebuje, upravovat a zapisovat do relevantních dokumentů, a zároveň lze nastavit, aby se k citlivým datům dostaly pouze kompetentní osoby.
Dotazy k Vodárenství
Obecné dotazy k informačnímu systému pro vodárenské společnosti
POTŘEBUJEME ŘEŠIT PROVOZ VODÁRNY I FAKTURACI V JEDNOM. UMÍTE TO?
Jistě. Naše řešení je komplexní a pokrývá od evidence odběrných míst, přes odečítání vodoměrů až po účetnictví.
POTŘEBUJEME ŘEŠIT PROVOZ VODÁRNY, ALE FAKTURACI SI ŘEŠÍME JINDE. UMÍTE TO?
Ano, i na toto jsme připraveni. Máme několik modelů připojení na jiné účetní systémy. Pro bližší informace se informujte u našeho obchodního oddělení.
JAK DLOUHO TRVÁ IMPLEMENTACE U VODÁREN??
Při přechodu z jiného systému záleží, zda budete chtít importovat a převést data do systému Datainfo. Běžně to trvá okolo měsíce, ale jsme schopni to zvládnout i do týdne.
MÁTE NĚJAKÉ ŘEŠENÍ, KTERÉ BY MU USNADNILO SBĚR DAT Z VODOMĚRŮ PŘÍMO V TERÉNU?
Ano, na toto doporučujeme naší mobilní Android aplikaci pro mobilní sběr dat. Funguje i offline, komunikuje se systémem a můžete jí používat případně i úplně samostatně k vašemu stávajícímu programu. Jednoduše do zařízení odešlete dávku, v telefonu si ji otevřete, na mapě zobrazíte jednotlivá odběrná místa. Kolem dálkově odečítaných vodoměrů stačí pouze projít, u manuálně odečítaných vám aplikace napoví očekávané hodnoty, které lze snadno upravit a uložit. Odečet pak snadno odešlete, až budete zpět na internetu.
TVORBA SMLOUVY PRO NOVÉHO ODBĚRATELE MI ZABÍRÁ HODNĚ ČASU. NEŠLO BY TO GENEROVAT PŘÍMO ZE SYSTÉMU?
Ano, šlo. Je to oblíbená funkce, kterou využívají desítky vodáren. Na úvod je potřeba definovat tiskovou sestavu, které pole se má kam vyplňovat. Poté už lze snadno vygenerovat k odběrateli smlouvu s již vyplněnými údaji. Pro smlouvu si můžete vybrat z našich vzorů, či je možné nadefinovat vám ji na míru podle vaší vodárny.
MLADÍ JSOU ZVYKLÍ KOMUNIKOVAT PŘES INTERNET, PROHLÍŽET SI ÚDAJE NA WEBU, ZADÁVAT SAMOODEČTY. MÁTE I NA TOTO NĚJAKÉ ŘEŠENÍ?
Ano, k našemu systému je možné připojit i webový klientský portál, jaký znáte například u ČEZu. Na portále si pak zákazník může prohlédnout údaje o odečtech, stáhnout fakturu, požádat o změnu osobních údajů či zadat samoodečet. Portál běží u vás na webu například na portal.vodarna.obec.cz a je přímo napojený na systém Datainfo, tedy zadané údaje se po schválení rovnou nahrají do systému.
CHCEME OD NOVÉHO ROKU PŘEJÍT NA ZÁLOHY. UMÍ S NIMI SYSTÉM PRACOVAT?
Ano, umí. Zavedení záloh navíc v mnoha vodárnách a obcích přispělo ke zlepšení cashflow i zvýšení spokojenosti zákazníků obzvláště z nízkopříjmových skupin, kteří preferují platit menší částky pravidelně. Můžete si zvolit frekvenci a výši záloh. Zároveň systém vám pomůže snadno přepočítat výši záloh na následující rok, aby přesněji odpovídala očekávaným odběrům.
PŘECHÁZÍME NA DÁLKOVÉ ODEČTY. PORADÍ SI S NIMI VÁŠ SYSTÉM?
Ano, náš systém je kompatibilní s řadou výrobců dálkových vodoměrů. Pro vodoměry od Kamstrupu máme i vlastní mobilní aplikaci, která je umí snímat a data rovnou nahrát do systému. Pro přesné možnosti napojení dálkových vodoměrů na náš systém se informujte u našeho obchodního oddělení.
MÁME ZÁKAZNÍKY S VLASTNÍ STUDNOU NEBO NÁDRŽÍ DEŠŤOVÉ VODY. UMÍTE S TÍMTO PRACOVAT?
Ano, i s tímto si náš systém poradí. Zákazníci, kteří platí vodné podle vodoměru a stočné podle směrného čísla, pokud jej vodné nepřesáhne. Toto a mnohé další možnosti umí náš systém zpracovat a spočítat jim spotřebu k fakturaci.
CHCEME PŘEJÍT NA DVOUSLOŽKOVOU CENU VODY. LZE I TOTO U VÁS FAKTUROVAT?
Ano, samozřejmě. I s dvousložkovou cenou vody umíme pracovat. Jednoduše zadáte fixní a variabilní sazbu a je to.
KAŽDÝ ROK ŘEŠÍME KALKULACI VODNÉHO A STOČNÉHO A DALŠÍ POVINNÉ VÝKAZY. UMÍTE I S TÍMTO POMOCI?
Ano, v systému Datainfo si můžete snadno na pár kliknutí vygenerovat podklady pro kalkulaci vodného a stočného a další výkazy.
Tento web používá jen nezbytně nutná cookies, která jsou zákonem povolena bez odsouhlasení. Pro informace o GDPR klikněte zde Copyright ©Datainfo s.r.o.