MALÁ VODÁRNA POD OBCÍ

Obec Podolanka

“Díky Datainfo Vodárenství máme fakturaci vodného a stočného pod kontrolou. Naši zákazníci si navíc cení možnosti prohlédnout si odečty a faktury přes web a mít komfort služeb na úrovni velké společnosti i v naší malé obci.”

V čem Datainfo pomáhá?

  • Práci s Excelovou tabulkou nahradil v Podolance moderní systém, kde je možné snadno evidovat odběratele, odběrná místa i vodoměry a další.
    Hlídání, na jakých vodoměrech letos vyprší kalibrace a je třeba je vyměnit, se tak pro nás stalo záležitostí pár kliknutí.
  • Zásadního zjednodušení se dočkala i fakturace, kdy po zadání odečtů jednoduše vytvoříme faktury a na pár kliknutí je rozešleme zákazníkům do e-mailu.
  • Obzvlášť mladá generace si cení, že má možnost zadat samoodečet online, podívat se odečty a faktury, že všechno sedí, případně požádat o změnu zasílacích údajů z pohodlí domova.
  • V obci Podolanka pracují s Datainfem 3 lidé. Spolu s obecním správcem IT jsme vymysleli řešení pro vzdálený přístup s možností práce odkudkoli při zachování bezpečnosti.

Společnost
Obec Podolanka

Obor
Vodárenství

Počet odběrných míst 
<1000

Lokalita
Středočeský kraj

Web
www.podolanka.cz

Použité řešení 
Datainfo Vodárenství, Datainfo Klientský portál

Datum implementace:
12/2020

Případová studie

Klid je to, co Podolanku vystihuje nejlépe. Malá obec ve Středočeském kraji je domovem místních starousedlíků, ale v poslední době stále častěji přitahuje i mladší generaci, která pracuje v Praze.

Na provozování vodárny a fakturaci vodného a stočného nám léta stačila jednoduchá Excelová tabulka, jednou za čtvrtletí pak obejít během odpoledne obec a roznést papírky pro samoodečet, které lidé v dalším týdnu přinesli zpět, a na základě toho vyfakturovat. 

S rozvojem obce agenda okolo vodárny narůstala a fakturace v obecním účetním systému se stala najednou velmi zdlouhavou a těžkopádnou. Do toho je potřeba vyplňovat všechny výkazy pro státní instituce a příprava podkladů pro ně zabrala každý rok hodiny a hodiny práce. V další tabulce jsme potřebovali evidovat vodoměry a sledovat, kterým letos vyprší kalibrace. Celé to podtrhuje trend posledních let, kdy starší lidé jsou zvyklí na původní papírkový systém samoodečtů, ale mladí preferují spravovat vše online. Celkově to tedy byl dosti roztříštěný a pracný systém o několika tabulkách. 

S nasazením systému Datainfo se nám daří řešit celou agendu okolo vodárny na jednom místě, zásadně zjednodušit fakturaci vodného a stočného a celkově zrychlit práci. Naši zákazníci hlavně z řad mladší generace si cení možnosti zadávat samoodečty online přes webový klientský portál a stahovat si odtud faktury. Přes propracované pohledy je příprava podkladů pro výkazy na pár kliknutí, stejně tak sledování, kterým vodoměrům vyprší kalibrace a je třeba je vyměnit. 

Na systému Datainfo oceňujeme jeho intuitivnost. Jeho ovládání je podobné s dalšími účetními systémy a snadno jsme si na něj zvykli. Je pro nás důležité i to, že když si s něčím nevíme rady, zavoláme na podporu, ochotně nám poradí, případně se připojí přes dálkovou správu a vše společně vyřešíme. Pro paní účetní je důležité, že systém snadno spolupracuje s obecním účetním systémem. Pro pana místostarostu je důležitá možnost vzdáleně se připojit odkudkoli a podívat se, jak si vodárna vede.

Přechod na Datainfo v číslech

Kolik systém ušetřil času
až 50 % úspora času oproti předchozímu stavu

Zrychlení fakturace
až o 80 % rychlejší fakturace

Zvýšení komfortu zákazníků a jejich spokojenosti
o 40 % vyšší spokojenost díky možnosti zadat odečet online, zkontrolovat minulé odečty a stáhnout si fakturu