Střední vodárna – obecní s.r.o.

Městská vodohospodářská s.r.o.

“Abychom zvládli jít s dobou, potřebujeme moderní řešení pro vodárny, zkušenou podporu, když s něčím potřebujeme poradit, a řešení požadavků v rozumném čase. A to s Datainfem máme.”

V čem Datainfo pomáhá?

  • Kompletní ERP systém s propracovaným modulem pro VAK
  • Oceňujeme možnost mít vodárnu v jednom systému spolu s celkovým účetnictvím, účtováním na zakázky, skladem a majetkem. A to celé provázané se mzdami.
  • Zásadní dopad na produktivitu pro nás mají pokročilé funkce Datainfa jako generování smluv s odběrateli přímo ze systému, mobilní aplikace pro odečítače či podpora dálkových odečtů.
  • V Městské Vodohospodářské pracuje s Datainfem 3 lidé a mobilní aplikaci využívají 2 technici.

Společnost
Městská Vodohospodářská s.r.o.

Obor
Vodárenství, Čištění odpadních vod

Počet odběrných míst 
<10 000

Lokalita
Jihočeský kraj

Web
www.mv-trebon.cz

Použité řešení 
Datainfo ERP, Mzdy, ZIS Vodárenství, Mobilní odečty měřičů

Datum implementace:
11/2016

Případová studie

 

Provoz vodárny pro tisíce odběratelů vyžaduje v dnešní době profesionální a komplexní řešení. 

 

Volba padla na Datainfo, kteří nás přesvědčili jednak svým komplexním řešením pro vodárny včetně mobilní aplikace pro odečítače, tak i hlubokým porozuměním problematiky vodáren.

 

Že bude systém umět spravovat odběrná místa, odběratele i jednotlivé odečty, a pak z nich snadno vytvořit faktury a poslat je do e-mailu zákazníkům, považujeme tak trochu za samozřejmost. Velké plus nicméně mají široké možnosti hlavních a podružných vodoměrů, záloh či kombinovaných sazeb pro odběratele, které mají i vlastní studnu. 

 

Co nás nás mile překvapilo, jsou propracované možnosti při tvorbě pohledů, tedy sestav dat a možnosti podívat se na ně souhrnně například po lokalitách či zdrojích vody v čase. To nám umožňuje kontinuálně sledovat, kolik vody z jakého zdroje jde do sítě, jaké jsou odběry a mít pod kontrolou ztráty při distribuci.

 

Oceňujeme též, že stále vyvíjí a rozvíjí produkt. Výrazné ulehčení práce je pro nás generování smluv s odběrateli přímo ze systému, kdy stačilo při implementaci definovat, které pole ze systému se má kam doplnit a nyní už to pracuje automaticky.

 

Dalším vítaným nástrojem je pro nás mobilní aplikace pro odečítače. Díky ní jsme byli schopni o třetinu zrychlit odečty, další třetinu poté přidalo nasazení dálkově odečitatelných vodoměrů od Kamstrupu. Takto stačí v programu přípravit dávku pro odečty, odečítač si jí přes Wi-Fi stáhne, objede odběrná místa a odešle zpět. Aplikace funguje i offline, poradí si s dálkovými i s mechanickými vodoměry. Když pak přijde paní účetní ráno do práce, má již data nahraná v systému a může fakturovat.

 

Díky možnostem systému jsme tak mohli přejít na systém záloh, což nám výrazně zlepšilo cashflow. I zákazníci raději preferují, když mohou platit menší částku měsíčně, než vyšší částky s menší frekvencí.

 

Čeho si vážíme, tak je podpora k systému, kdy se k nám jednak v případě potřeby rychle přípojí a vyřešíme problém, ale též opravdu odborně poradí co se týče vodárny i účetnictví.

 

Přechod na Datainfo v číslech

Zrychlení odečtů
až 50 % úspora času oproti manuálním odečtům, což je ekvivalentem poloviny pracovního úvazku

Snížení chybovosti
Snížení chybovosti při přepisu a zadávání dat do systému – snížení chybovosti na úplné minimum

Zjednodušení přípravy smluv
Výrazné zjednodušení přípravy smlouvy pro nového odběratele – zkrácení času na přípravu až o 70 %

Zlepšení cashflow
Díky zavedení záloh zlepšení cashflow o 30 % a snížení problémových neplatičů o 15 %